Čipová karta
Školská jedáleň v spolupráci s riaditeľstvom školy zaviedla od 01.06.2011 systém elektronického výdaja stravy. V jedálni je nainštalovaný elektronický systém výdaja stravy s využitím osobných identifikačných kariet (ďalej len I.K.), ktoré nahradili súčasné stravné lístky.
Pre rodičov z toho vyplynú nasledujúce zmeny:
- Nebudete už musieť vopred kupovať stravné lístky. Svojmu dieťaťu zaplatíte poplatok za identifikačnú kartu v cene 2,00 €, ktorá mu bude slúžiť po celú dobu dochádzky do jedálne ako jeho osobný preukaz. Sme si vedomí, že to je platba naviac. Sme ale presvedčení, že iste oceníte výhody, ktoré Vám a Vašim deťom v tejto modernej dobe systém prinesie.
- V prípade zabudnutia identifikačnej karty Vaše dieťa o jedlo nepríde. V kancelárii mu vydáme náhradný stravný lístok a jedlo dostane. Náhradné stravné lístky sa vydávajú od 12:00 do 12:30. Stravník, ktorý opakovane príde bez identifikačnej karty, je povinný si zakúpiť novú.
- V prípade straty, alebo znehodnotenia identifikačnej karty, neprídete o cenu zakúpených stravných lístkov, iba bude nutné zaplatiť poplatok 2,00 € za vydanie novej identifikačnej karty. Stará identifikačná karta sa zablokuje a prípadný nálezca nezíska Vami zaplatené jedlo. Stratu alebo odcudzenie I.K. je potrebné nahlásiť čo najskôr vedúcej ŠJ.
- Pri odhlasovaní stravy nebudete musieť chodiť do jedálne vracať stravné lístky. Bude stačiť telefonická odhláška alebo prihláška.
- Systém zamedzí takmer všetkým podvodom so stravnými lístkami. To tiež umožní zvýšiť kvalitu vydávaných porcií bez zbytočného zvýšenia nákladov.
- A na záver to najdôležitejšie: V prípade, že Vaše dieťa nebude objednanú a zaplatenú stravu odoberať, podáme Vám o tom správu na rodičovskom združení. Budete mať trvalý prehľad o tom, či si Vaše dieťa jedlo odoberá.
S výnimkou nutnosti zaplatiť poplatok 2,00 € za I. K. sa teda jedná o zlepšenie podmienok pre Vás a Vaše deti a zvýšenie úrovne školského stravovania. Veríme, že pripravenú zmenu pochopíte a pomôžete nám pri rozbehu nového systému svoju disciplínou a trpezlivosťou.
Identifikačné karty sa budú predávajú v kancelárii vedúcej ŠJ, každý deň od 07:30 do 08:00 a neskôr od 12:00 do 14:00 hodín. I. K. môžu zaplatiť a vyzdvihnúť rodičia osobne, alebo poveriť svoje dieťa jej vyzdvihnutím.
Elektronický stravovací systém nainštalovala firma Verejná informačná služba, s.r.o. Prípadné otázky a nejasnosti Vám zodpovie vedúca ŠJ.
Návod na identifikáciu pri výdaji stravy identifikačnou kartou
Poznámka: Pri identifikácii bezkontaktným čipom miesto zasunutia karty čip iba priblížite k označenému miestu pre identifikáciu na čítacej jednotke.
- Pripravte si identifikačnú kartu kódom k sebe a šípkou nadol.
- Vyčkajte, až obsluhujúci personál vydá stravu predošlému stravníkovi.
- Vložte identifikačnú kartu zvisle na okraj obruby na snímacej jednotke tak, aby spodná hrana karty nebola zasunutá pod úroveň hornej hrany skrinky.
- Plynulým pohybom zasuňte kartu do štrbiny až na pevný doraz. Kartu môžete zasúvať pomalšie aj rýchlejšie. Pri zasúvaní iba nesmiete kartu zastaviť (k tomu dôjde, pokiaľ kartu do štrbiny iba voľne pustíte), alebo dokonca vrátite. Tiež nesmiete kartu do štrbiny zasúvať šikmo cez roh. Správne zasunutie je signalizované jedným krátkym zvukovým signálom (pípnutím) a súčasným svetelným signálom na snímacej skrinke. Ak dodržíte uvedené zásady a ak je Vaša karta v poriadku, dôjde ku správnej identifikácii vždy na prvý krát.
- Chybné zasunutie je signalizované štvornásobným krátkym zvukovým a svetelným znamením. V tom prípade kartu vytiahnite, počkajte na dokončenie akustickej a svetelnej signalizácie a zasunutie opakujte. Pokiaľ ani opakovaný pokus neprinesie výsledok, požiadajte o pomoc obsluhujúci personál jedálne.
- Po správnom zasunutí karty chvíľu vyčkajte, aby obsluhujúci personál mal dostatok času pre vydanie Vami objednaného jedla. Dokiaľ je karta zasunutá, personál vidí číslo Vami objednaného jedla.
- Kartu vytiahnite opätovne plynulým pohybom zvisle hore. Pokiaľ sa ozve prerušovaný zvukový signál, počkajte na jeho doznenie a voľbu opakujte (zasuňte a vysuňte kartu).
- Pokiaľ sa pri zasunutí karty ozve dvojnásobný dlhý signál, znamená to, že ste si na dnešný deň stravu neobjednali alebo že ste si už stravu vyzdvihli. O riadnom objednaní sa môžete sami presvedčiť v kancelárii vedúcej ŠJ.
- Nevsúvajte do štrbiny karty špinavé, mechanicky poškodené. Taktiež pri cudzích kartách dôjde ku chybe a zbytočne sa zdržiava chod výdaja. V žiadnom prípade do štrbiny nevhadzujte cudzie predmety ! Môže dôjsť k poškodeniu čítania I. K. a následky spojené s opravou bude znášať ten, kto zariadenie poškodil.
____________________
a. Identifikačná karta nie je Vašim majetkom. Je majetkom školy a duševným vlastníctvom firmy VIS spol. s r. o. Akékoľvek kopírovanie alebo pozmeňovanie je porušením platnej legislatívy SR a porušením podmienok ŠJ.
b. Manipulačný poplatok 2,00 € sa stravníkovi vráti ak je I. K. nepoškodená do piatich mesiacov od úhrady manipulačného poplatku.
c. Po ukončení stravovania v ŠJ je stravník povinný I. K. vrátiť.