Večeradlo - zamyslenie na tento týždeň
Pre kresťanov predstavuje Večeradlo, o ktorom sme počuli v nedeľnom evanjeliu, jedno z najdôležitejších miest v Svätej zemi. V ňom sa odohrali najpodstatnejšie udalosti duchovného života. Pán Ježiš spolu s učeníkmi slávili na tomto mieste poslednú večeru - Pessachovu večeru. Svätý Ján podrobne opísal túto udalosť ako ohlasovanie lásky. Ježiš umyl apoštolom nohy, jedli nekvasený chlieb s horkými bylinami, poukázal na Judášovu zradu, tu si apoštoli vyvolili Mateja namiesto Judáša, z tohto miesta predniesol rozlúčkovú reč, modlil sa nahlas modlitbu za jednotu. Ustanovil Eucharistiu, sviatosť kňazstva a sviatosť zmierenia. Tu sa apoštolom zjavoval po svojom zmŕtvychvstaní, keď im dal moc odpúšťať hriechy. Je to tiež miesto zoslania Ducha svätého. Posledná večera sa stala predohrou najväčšej Ježišovej lásky vyjadrenej na kríži. Ježiš vo svojej evanjelizácii často zdôrazňoval lásku najprv k Bohu a potom k blížnym.
Kresťan vie rozoznať, kedy je čas hovoriť o Bohu, a kedy je lepšie mlčať a nechať hovoriť len Lásku.
Večeradlo nám pripomína aj delenie sa, bratstvo, harmóniu, pokoj medzi nami. Koľko lásky, koľko dobra vyprýštilo z Večeradla! Koľká dobročinná láska vyšla odtiaľto, ako z prameňa rieka, ktorá je na začiatku len potôčikom, a potom sa rozširuje a stáva sa veľkou. Všetci svätci tu načierali, veľká rieka svätosti Cirkvi
vždy vyviera stadiaľto, vždy znova, z Kristovho srdca, z Eucharistie, z jeho
svätého Ducha.
Pri Večeradle usnula Panna Mária, lebo chcela zomrieť v blízkosti miesta, kde sa zrodila Cirkev. Dnes budovu Večeradla vlastní izraelský štát a sprístupnená je len na prehliadku. Svätá omša sa môže slúžiť v kostole františkánov na mieste s názvom Malé večeradlo. Pápež Ján Pavol II. ako prvý pápež v dejinách Cirkvi slúžil vo Večeradle svätú omšu, bol to pre nás kresťanov nezabudnuteľný zážitok, omšu tu odslúžil aj terajší Svätý Otec František.
V minulosti prebiehali rozhovory o tom, že Izrael postúpi práva na Večeradlo Kustódii Svätej zemi, ktorá bola pôvodným vlastníkom svätyne ešte predtým, než ju prevzala Osmanská ríša a potom izraelský štát. V sále je strom symbolizujúci tri monoteistické náboženstva – kresťanské, židovské a moslimské.
Ďalšie fotky si môžete pozrieť na našej fb. stránke.